De Academie

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Re: De Academie

Bericht van Madd the Dogg op di aug 18, 2015 2:02 pm

De man komt rustig onder de tafel vandaan en strekt zich geheel uit en komt naar Eydis toegelopen. Zijn gezicht strak en zonder indruk.

"Did you really thought that would work? Een sterke geest is weerstandig tegen zulke nietige spreuken"

Madd komt dichterbij Eydis staan en ze staan op arm lengte afstand. Zijn handen doet hij op zijn rug en buigt wat naar voren, in het gezichtsveld van de vrouw.

"Je weet niet half hoeveel ik van je weet, en wat jij niet over jezelf weet"

Madd grijnst en legt een hand op de schouder van Eydis

"Het is niet erg meisje, niemand is alles wetend...Althans..."

De man haalt dan zijn hand weer van de schouder van Eydis en doet deze weer achter zijn rug.

Madd the Dogg

Aantal berichten : 59
Registratiedatum : 31-07-15

Profiel bekijken

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Eydis op di aug 18, 2015 2:19 pm

'Het was te proberen,' bijt ze hem toe. 'Jij voelt je blijkbaar te goed om je te gedragen en voelt er al helemaal niets voor om ook maar één opmerking te maken die niet om de zaak heen draait, hoewel je eerder je voorkeur voor duidelijkheid liet blijken.'

Nadat Madd zijn hand weer van haar schouder heeft gehaald, die hij overigens niet goed kon vasthouden door de spreuk die ze eerder heeft uitgesproken, lijkt ze te kalmeren en glimlacht ze. De lach bereikt haar ogen niet.

'Als jij dat wenst te denken, is dat wat mij betreft prima, maar verwacht niet dat ik je serieus neem. Integendeel.'

Ze neemt een paar stappen naar achter en kijkt naar de deur.

'Ik wil je vriendelijk verzoeken onze deur weer te repareren.'

Eydis

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 10-02-15
Leeftijd : 26

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op di aug 18, 2015 2:29 pm

De man krijgt een rilling over zich heen en verstijft even. Dan kijkt hij met toegeknepen oog naar Eydis.
"Op u verzoek zal ik u toch moeten adviseren een deurmaker te vragen"

Hij opent ook zijn andere oog en kijkt naar de vrouw
"Wat betreft uw vraag over onduidelijkheid, ik zal even wat duidelijkheid scheppen. Laat machteloosheid niet in de weg staan om uw nieuwe familie te verwezenlijken. Uw kunnen zijn misschien nog niet vaardig genoeg, maar u bent op de goede weg. Laat uw emotie niet blokkeren maar vloeien, vloeien als water door je vingers"

Madd loopt dan richting de deur en kijkt er nog even naar, voordat hij in de deuropening gaat staan, klaar om te vertrekken.
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op di aug 18, 2015 2:39 pm

Eydis zucht en kijkt naar de barsten in de deur. Gelukkig is het repareren van de deur erg makkelijk met genoeg metaalmagiërs in de Academie.

Ze kijkt verbaasd als hij over haar nieuwe familie spreekt. Haar irritatie lijkt weg te ebben en plaats gemaakt te hebben voor verwondering.

'Voordat u gaat, mag ik u dan vragen met welke intentie u in de eerste plaats naar de Academie bent gekomen en of u van plan bent op Muertach te blijven?'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op di aug 18, 2015 2:48 pm

Madd zijn gezicht wordt vriendelijk en open, hij spreekt kalm en beheerst verder.

"In de kelder in de dit gebouw werd ik wakker en ben sindsdien hier in deze omgeving aan het wandelen en bezichtigen. Op elke plek word ik anders ontvangen"

Madd draait zich om in de deuropening en richt zich naar het drietal in de kamer.
"Is er meer dan deze wereld dan? Hoorde iets van een Vortex, maar meer weet ik niet"

De man zet weer een stap in de kamer en neemt een geïnteresseerde houding aan.

"Vertelt u mij, Lorekeepster"
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op di aug 18, 2015 3:04 pm

'U werd wakker in de kelder? Dat is vreemd... U heeft zeker geen idee hoe u daar in de eerste plaats terecht bent gekomen? Of waar u vandaan komt?'

Eydis kijkt even bedenkelijk.

'De Vortex is een portaalwereld. Er komen op gezette bijeenkomsten mensen vanuit allerlei werelden bijeen.'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op di aug 18, 2015 11:04 pm

Gwyndion wandelt erug naar de kamer en kijkt verbijsterd naar de beschadigde deur en met een kore incantatie kan hij de resterende sporen magie waarnemen en met een betrokken gezicht treedt hij de ruimte binnen. Wanneer hij Eydis en Madd bijna neus tegen neus ziet is het duidelijk dat hij zich vragen stelt.

Gwyndion

Aantal berichten : 60
Registratiedatum : 13-02-15

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op wo aug 19, 2015 9:58 am

Eydis kijkt om.

'Gwyndion, fijn dat je er ook weer bij bent. Ben jij heel toevallig op je weg hier naartoe een soort wezen tegen gekomen?'

Haar blik glijdt weer terug naar Madd.

'Of was er sowieso helemaal niets aan de hand?'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op wo aug 19, 2015 2:21 pm

Madd kijkt op als Gwyndion binnenkomt

"Vrouwe, ik weet alleen dat ik daar wakker ben geworden. Opzoek naar antwoorden ben ik nog steeds"

Geïntresseerd kijkt Madd en luistert aandachtig naar het stukje dat Eydis vertelt over de Vortex.

"Interessant, zo'n wereld klinkt als een moeilijk bereikbare plek. Hoe kom ik daar?"

Madd kijkt op met één wenkbrauw, en mompelt in zich zelf.

"Welk wezen heeft ze het over?!"
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op wo aug 19, 2015 6:11 pm

Eydis kijkt verward.

'U sprak over iemand of meerdere iemanden eraan kwamen. Daar doel ik op. Dat zorgde er net nog onder dat u onder die tafel bent gaan zitten.'

Ze haalt haar schouders op.

'Een portaalwereld bereik je door er via een portaal heen te gaan.'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op wo aug 19, 2015 10:12 pm

Gwyndion zet zich nast Eydis en zijn blik wisselt tussen Eydis en Madd "Er hangt een rare sfeer maar ik ben niemand tegengekomen in de korte tijd dat ik een boodschap doorgaf aan Rafaël en mijn terugkeer. Ik ben zelfs niet overtuigd dat deze spreuk van buitenaf kwam.Ik heb de indruk dat er wel meer....unieke zaken gaande zijn" dit gezegd zijnde kijk hij terug naar Madd.

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op do aug 20, 2015 12:43 am

De man wisseld zijn blik af tussen Gwyndion en Eydis.

"Een heer van mijn kaliber zit niet onder de tafel,vrouwe"

Madd kijkt Gwyndion aan

"Heeft iemand al de eigenaar van dit gebouw waargenomen? Graag hoor ik antwoord op hoe ik hier terrecht ben gekomen"

De man leunt tegen de tafel en kijkt weer terug naar Eydis

"Via portalen zegt u, klinkt allemaal heel gevaarlijk. Dan vraag ik me af waarom er dan mensen heen reizen?"
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op do aug 20, 2015 12:15 pm

Eydis kijkt bedenkelijk.

'Bartholomeus is de beheerder van de Academie. Ik gok dat hij slaapt gezien de tijd.'

Dan zucht ze even.

'Iedereen heeft een andere reden om naar de Vortex te komen.'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op do aug 20, 2015 2:06 pm

Madd kijkt naar de twee in de kamer
"Welke reden reizen jullie af naar de Vortex?"

De man loopt een stukje naar de boekenkast

"Bartholomeus...ken ik niet, waar kan ik hem vinden?"

Madd pakt een boek uit de kast en opent deze. Hij houd het boek op z'n kop en draait deze een paar keer. En zet hem dan weer terug, verkeerd om.
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op vr aug 21, 2015 8:04 am

Gwyndions gezicht betrekt bij de vraag "Dat is nogal persoonlijk, ik ga dan ook geen volledig antwoord geven. Ik zal wel al aangeven dat ik methodes zoek om zaken ui het verleden te voorkomen, dat ik kennis zoek om mijn onderzoek te doen vorderen en dat ik nieuwe banden met personen probeer te bouwen."

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op zo aug 23, 2015 12:33 pm

Eydis begint op haar wang te bijten als ze ziet hoe Madd het boek verkeerd om in de kast zet.

Ze krabbelt snel een wat op een pagina in haar boek, scheurt het papier eruit en geeft het aan Gwyndion terwijl Madd nog wegkijkt.

'Ik ga wel even kijken of ik Bartholomeus kan vinden. Ik ben zo terug.'

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op zo aug 23, 2015 2:03 pm

Gwyndion leest het briefje snel en steekt het in een zak "Het zou aangenaam Bartholomeus nog een keer te zien, ik zou hem later graag nog enkele vragen stellen.". Hij wandelt naar Madd en zet het boek recht "Welke antwoorden hoopt u hier te vinden? U hoopt precies een manier te vinden om de passie van mensen aan te wakkeren, te scherpen en onder druk te zetten tot ze zo stevig is als een diamant.".

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op ma aug 24, 2015 3:07 am

Madd kijk Gwyndion lachend aan
"Je doet je naam eer aan, de man van de ontdekkende kennis, je hebt gelijk!"

De man kijkt met vriendelijke ogen naar de twee

"Een manier heb ik gevonden, nu nog meer mensen overtuigen en motiveren, dat is mijn doel. Wat ik u mee heb gegeven, maak andere daar waakzaam op en onthoud wat U kunt bijdragen..."

Madd zijn ogen glijden naar Eydis en weer terug naar Gwyndion

"Behoed u ten alle tijden voor die, die uw passie proberen te veranderen of te dempen. Behoed u ook voor uzelf!"

De man legt zijn handen op beiden schouders van Gwyndion en Eydis en kijkt hun om en om aan. De grip op Eydis glijdt van haar af (Freedom of Movement)

"Luister naar Uw hart en Het hart, meer is niet nodig, meer is niet bedoelt, meer is altijd minder en meer is niet wezenlijk"

Madd loopt tussen de twee door de kamer uit, en nuriët een deuntje.
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Eydis op ma aug 24, 2015 9:57 am

Eydis werpt Gwyndion een veelzeggende blik toe en loopt vervolgens achter Madd aan, de kamer uit, op zoek naar Bartholomeus.

Eydis

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op ma aug 24, 2015 6:33 pm

Madd loopt door de academy heen, zijn vingers glijden over de muur en laat zijn hand af en toe tegen een deur aan slaan

"Mooie gangen, goede deuren"

Als er iemand passeert knikt hij beleefd en loopt verder

"hmmm...hmmmm...hmmmmm..."

"Wie oh wie is hier leidend?"

"hmmm...hmmmm...hmmmmm..."
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op ma aug 24, 2015 8:08 pm

Gwyndion kantelt zijn hoofd even wanneer hij Madds uitspraak hoort "Passie veranderen hoeft niet slecht te zijn als dit op basis van oprechte wijsheid gebeurt. Een ogenschijnlijk goed doel kan ondoordacht lijken en slechts een doek dat de ehte passie van de persoon verhult".

Wanneer Madd de kamer uit wandelt loopt Gwyndion snel achter hem aan en gaat naast hem wandelen "Zou u niet beter bij ons wachten terwijl Eydis de persoon haalt die u zoekt? Deze plaats herbergt nog veel gevaren en als u verloren zou lopen....Enige informatie voor u bepaalde plaatsen als tempels binnenwandelt zou evenmin misplaatst zijn". Gwyndion kijkt ondertussen rond naar sporen van Bartho en probeert Madd weg van de uitgang te sturen.

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op vr aug 28, 2015 8:37 pm

Madd kijkt naar Gwyndion
"Wachten is stilstaan, stilstaan levert niets op"

De man kijkt rond in de academie,laat zijn blik over velen vallen en kijkt anderen soms kort, soms doordringend aan.

"Heer van de ontdekkende kennis, kunt u mij beschrijven hoe de eigenaar van dit bouwsel eruit ziet?"
Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op zo aug 30, 2015 2:55 pm

Gwyndion schudt zijn hoofd "Stagnatie is regressie, daar treed ik u in bij maar doelloos ronddwalen in plaats van even te beraden om een doel e behalen is evenmin wijs". Gwyndion denkt even na "Hoe Bartholomeus te beschrijven...Als we het over fysieke aspecten is hij vrij groot, bruin haar met een baard en een paardenstaart, doorgaans gekleed met een tuniek met het symbool van de magiërsgilde en een zwart gewaad. Als u zijn uitstraing bedoetl is hij meer een introspectief persoon, meer de stille kracht die zijn momenten van handelen zorgvuldig uitkiest. Ik beschouw hem als eerder vriendelijk en behupzaam maar maak daarom niet de fout te denken dat hij zonder gevaar is."

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Madd the Dogg op di sep 08, 2015 10:07 pm

De Man kijkt naar Gwyndion en lacht met een geslepen tong

"Hoe kan een stille man die zijn momenten kiest, zo'n vesting van de grond krijgen, en iedereen voor hem laten lopen?"

Madd kijkt de rondlopende studenten aan "Deze gedachteloze volgen een ieder die hun doet verbazen, ik denk dat ze ook jouw volgen Heer van ontdekkende kennis. Zeker als je hun laat zien wat jij meer kan dan Bartolomeus!"

de Man lacht hard en kort, met een brede glimlach kijkt hij naar Gwyndion "Ik vermoed dat deze leerlingen veel aspireren naar grotere betekenis in de wereld?"

Madd the Dogg

Profiel bekijken

Bericht van Gwyndion op wo sep 09, 2015 9:04 pm

Gwyndion schudt zijn hoofd "Waarom ontmoet u hem niet, ziet u hem niet in actie? Ik denk overigens dat u de aanezigen hier onderschat, sommigen onderzoeken inderdaad te weinig hun eigen pad, hun doelen maar het uiterlijk kan slechts een illusie zijn voor wat er in hun hart speelt zoals u vast zal erkennen."

Hij lacht even kort en ikt op zijn boek "Ik, meer kan dan Bartolomeus? Ik vrees dat u daarin teleurgesteld zal zijn. Ik bezit mogelijk eigenschappen die hij niet heeft maar ik zou op geen enkel moment durven beweren zijn meerdere te zijn. Dit betekent natuurlijk niet dat ik niet streef om mijn eigen pad meer uit te kerven, mezelf en mijn potentiëel te verkennen."

Gwyndion

Profiel bekijken

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: